Friday, February 11, 2011

just believe in urself

just believe in urself..
ada org xpercaya dia dapat buat. ada org, xjumpa jalan lagi utk ke arah itu.
ada org, masuk kos tu, sbb keluarga tu suruh, ada jgk sebab pointer dpt byk tu jd plih jela yg mane boleh.
sbnrnya kdg2, ini pon mndtgkan mslh jgk.. minat. cara nk belajar.mana nk cari...tp percyalah sbb jalan xjumpa lg, smakin masa bergerak, insyaAllah korg dpt jmpa pnyelesaiannya.
org pandai, sebab mmg diorg sjak lahir mmg dah pandai ke, "gifted'?? ataupon sbb usaha?
ada sorg budak ni. tp bukan budak la..pandai gila2.semua org ckp dia gifted. kalau bg dia buku, baca sekali, trus blh xplen 1 by 1 n ingt smua.ctohnya kwn baek dia bca 1 topic slma 2jam. dia mmpu bca dlm msa 15 minit. dan dpt ingt smuanya. sdgkan kwn dia masih xdpt ingt spnuhnya. dua2 org kwn baek ni sma bijak.

kwn2 aku smua ckp, dia gifted. aku pon, mmg rsa dia cmtu. mmg salute gila la.
td dia ckp kt aku,
" ko rase aku gifted ke? rmai org ckp aku mcm tu. aku xska diorg ckp mcm tu.. sbb diorg xtau kesah aku.
aku agk terasa la bila diorg ckp cmtu.."
aku tye dia " knpa plak?"

  agak lma dia mnceritakan. dia msa skol rndah. dia ngaku dia bodoh gila..ms darjah 2, xreti lg membaca abc pon xpndai. smpai ada cikgu mghalang dia dr msk darjah 3, sbb xyakin dia dapat belajar. 
dia down gila2. smua org dskeliling dia kutok, kata bodoh. termasuklah sdara dia. sdara dia slalu perli mak dia
"dia tu anak kau ke?" "kau salah anak kot"
mak dia hnya tenang, n ckp "dia tu, hadiah yg plg bermakna dri tuhan buat aku."

fnally dia dpt jmp jalan. jalan utk berjaya...slepas spm dia dpt tawaran jepun, tajaan la. tp mak dia mghlg..
dia patuh..kerana syg akn ibunya wlaupun frust...

so, jgn kutok2..jgn ingt ssorg tu berjaya kerana apa. smua org dpt berjaya.. maju lah ke hadapan.
 korg bleh punya........



No comments:

Post a Comment

sila2